sobota, 16 listopada 2013

50. Pieróg z ciasta francuskiego light ze szpinakiem, łososiem i mozzarellą ♥

W końcu!

Udało mi się znaleźć ciasto francuskie light! Uwielbiam je, ale kaloryczność tradycyjnego skutecznie mnie odstrasza. Aż tu ostatnio spacerując po realu dostrzegłam opakowanie z ciastem francuskim light. I już nie mogłam się doczekać, aż je wykorzystam : ) Bałam się, że nie będzie przypominało oryginału. Ale o dziwo w smaku jest niemalże takie same. Polecam zarówno w wersji słodkiej, jak i wytrawnej :)

Pieróg z ciasta francuskiego light ze szpinakiem, łososiem i mozzarellą

 

  • pól fileta z łososia
  • ciasto francuskie light
  • 4 plasterki mozzarelli
  • 3/4 opakowania mrożonego szpinaku
  • łyżka sera feta
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • pieprz, sól
  • masło
  • czosnek
Na odrobinie masła rozmrażamy szpinak. Dodajemy fetę, jogurt, ząbek czosnku i doprawiamy solą i pieprzem. Pół fileta dzielimy na jeszcze dwie porcje. Posypujemy solą i pieprzem. Z ciasta francuskiego wycinamy od miski dwa okręgi, nakładami szpinak, po kawałku łososia i po 2 plasterki mozzarelli. Zalepiamy jak tradycyjnego pieroga. Pieczemy ok. 20 min w 200 '.

Zostało sporo ciasta, więc żeby się nie zmarnowało razem z mamą nafaszerowałyśmy je czym popadnie- ricottą, czekoladą, borówkami, dżemem, mięsem, papryką... Co tylko wpadło w ręce : ) A z podłużnych pasków, które zostały z wycinania okręgów, powstał warkocz. Ciekawe, kto to będzie jadł, hehe : )


Koszyczki ze szpinakiem, grillowanym kurczakiem, papryką i mozzarellą.


A moja mama zrobiła bezy. Zostały jej żółtka... a to oznacza, że upiekę chałkę <3 p="">
śniadaniowiec 
ask me 




1 komentarz: