poniedziałek, 18 listopada 2013

51. Kasza jaglana z puree dyniowym, pieczonymi puletami i ricottą ♥

Jeśli jeszcze nie próbowaliście kaszy jaglanej, to szorować do sklepu! Jest zdrowa, sycąca i naprawdę pyszna! Ja jaglaną uwielbiam i często jem. Z tym, że do tej pory głównie na słodko. Dziś w wersji wytrawnej- na obiad. W pysznych, jesiennych smakach, z moją ukochaną dynią. A raczej jej resztką, tylko tyle puree zostało z mojej ogromnej ulubienicy :( Ale w kuchni na stole czeka kolejna, więc szybko wrzucam post i idę z nią powalczyć : )

Kasza jaglana z puree dyniowym, pieczonymi pulpetami i ricottą

 

Składniki
  • pierś z kurczaka
  • jajko
  • łyżka bułki tartej
  • sól, pieprz, czubryca
  • łyżka ricotty
  • kilka łyżek puree dyniowego
  • kasza jaglana
  • łyżka ziaren słonecznika i pestek dyni
Mięso mielimy, łączymy z bułką, jajkiem, doprawiamy. Wilgotnymi dłońmi formujemy małe pulpeciki i układamy na blasze. Pieczemy 20 minut w 180 '.
Kaszę jaglaną gotujemy. Nie podam wam jej ilości, gdyż zarówno kaszę, jak i wodę, wzięłam po prostu na oko. Ważne jest, żeby przed ugotowaniem dokładnie opłukać kaszę!
Do miseczki nakładamy kaszę, puree z dyni ( upieczona i zblendowana dynia), pulpeciki. Posypujemy ricottą. Na suchej patelni podprażamy nasiona i posypujemy nimi danie.

Jeśli tak jak ja pulpety zrobicie poprzedniego dnia, to wasz obiad będzie naprawdę szybki. Jeśli też ugotujecie wcześniej kaszę, to powstanie błyskawiczny posiłek! Czyli idealny dla mnie, kiedy wpadam do domu po lekcjach, głodna i zmęczona  : )

Zastanawiam się, co zrobić z dyni... mam już syrop, dżem, zupę w zamrażalniku... Może jakieś koncepcje? : )

1 komentarz:

  1. Pyszny i zdrowy obiad :) Ja dynię wykorzystuję jako dodatek do makaronu lub risotta. Robiłam też ravioli z dyniowym nadzieniem. Jeśli masz ochotę - wszystkie te przepisy znajdziesz na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń