czwartek, 13 marca 2014

95. Tarta z warzywami, ricottą i szynką szwarcwaldzką ♡

Ostatnio postanowiłam zaprosić moje kochane babcie na obiad. Chcąc poczęstować je czymś, co odbiega od kuchni, którą znają, postawiłam na tartę- jedno z moich ulubionych dań, do którego wracałam już nie raz... Za każdym razem zmieniając jednak farsz. Tym razem postawiłam na warzywa, szynkę szwarcwaldzką i kremowy sos, bez którego to danie straciłoby cały swój urok.

♡ Tarta z warzywami i szynką szwarcwaldzką ♡ 

 składniki na ciasto ( klik! )
składniki na farsz:
♡ pół paczki warzyw na patelnię
♡ ok. 150 ml jogurtu naturalnego
♡ 3-4 łyżki ricotty
♡ 2 jajka
kawałek sera żółtego
♡ pieprz, sól
♡ kilka plastrów szynki szwarcwaldzkiej
♡ kilka plastrów cebuli

Zagniotłam składniki na ciasto. Włożyłam na pół godziny do lodówki. Po tym czasie rozwałkowałam, wyłożyłam nim foremkę do tarty i podpiekłam 15 min w 180'. Warzywa rozmroziłam na patelni. Jajka rozkłóciłam z jogurtem, ricottą, startym serem żółtym i przyprawami. Warzywa ułożyłam na podpieczonym spodzie tarty, wylałam na nie masę jajeczno jogurtową. Szynkę pokroiłam w kawałki, ułożyłam na masie. Całość przykryłam kilkoma plasterkami cebuli. Piekłam ok. 30 min w 180'


Nie ukrywam- wszyscy byli zachwyceni! Babcie od razu zapisały sobie przepisy. Tarta to wbrew pozorom szybkie i proste w wykonaniu danie. A jakie pyszne i efektowne...! Jestem na tak : )

ask instagram blog

3 komentarze:

  1. Gdybym miała foremkę z pewnością bym zrobiła. Uwielbiam szynkę szwarcwaldzką!

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje wariacje z tarta są świetne i nigdy mnie nie znudzi tym razem znówznow bardziej smacznie bez wyjątków ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie :D Trochę jak pizza, ale jeszcze smaczniej :)

    OdpowiedzUsuń