piątek, 7 marca 2014

94. Cynamonowy sernik na zimno ♡

Sernik na zimno to jeden z moich smaków dzieciństwa. Babcia często go robiła, jednak z powodu coraz rzadziej zabiera się za pieczenie i gotowanie; ja z radością przejęłam tę pałeczkę. Ostatnio postanowiłam zrobić jej niespodziankę i sama zrobiłam sernik. Bałam się nieco, bo nie miałam żadnego konkretnego przepisu- wszystko robiłam na tak zwanego ,, czuja ''. Ale ,, czuja'' mam dość dobrego, bo ciasto wyszło pyszne! Zdecydowanie do powtórzenia :)

 ♡ Cynamonowy sernik na zimno ♡

 

♡ ok. 150 g biszkoptów
♡ łyżka masła
♡ 3 łyżki almette jabłko i gruszka
♡ kilka łyżek mleka

Biszkopty pokruszyłam. Masło roztopiłam, dodałam do ciastek. Podlałam mlekiem, cały czas mieszając, aż zmiękły i zbiły się w jedną masę. Blachę o średnicy cm wyłożyłam złotkiem. Ułożyłam w niej masę biszkoptową i wstawiłam do lodówki na około pół godziny.

♡ 400 g serków homogenizowanych ( ja użyłam 0 %, dwa o smaku cynamonowym, dwa naturalne )
♡ łyżeczka cynamonu
♡ garść migdałów
♡ 3 łyżki żelatyny
♡ 2-3 łyżki serka almette 
♡ 3 tabletki stewii (można użyć cukru )

 Żelatynę rozpuściłam w odrobinie gorącej wody i odstawiłam do ostygnięcia. Zmiksowałam serki z cynamonem i rozkruszoną stewią. Cały czas miksując wlałam zimną żelatynę. Masę wylałam na zastygnięte biszkopty i wstawiłam do lodówki.

♡ 400 g domowych prażonych jabłek
♡ 2 łyżki jogurtu naturalnego
♡ łyżeczka tahini
♡ 3 łyżki żelatyny

Żelatynę rozpuściłam w gorącej wodzie i odstawiłam. Jabłka zmiksowałam z resztą składników. Miksując, wlałam zimną żelatynę i wylałam na nieco stężoną masę serkową. Zostawiłam na noc w lodówce.


Sernik jest idealny na każdą porę roku- jesienią obfituje w jej dary, zimą łączy się, bo w końcu na zimno. Wiosną przypomina o soczystych owocach, latem- oh, dajcie spokój. Jakie inne ciasto zda się lepiej w upały niż sernik na zimno?! Serdecznie Wam go polecam, bo smakuje cudownie. Zachwyci każdego, gwarantuję!:)

askinstagramblog
 

5 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    Zapraszam do kontaktu na kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej
    Pozdrawiam serdecznie
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniczki wszelakiej maści pochłaniam z nieprzyzwoitą prędkością. A jeżeli dodać do tego kapkę cynamonu... Oj, to już pewnie skrawek nieba! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek rzeczywiście idelany mój czujku kochany <3 Babcia na pewno jest dumna z takie następcy <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko, co cynamonowe musi być pyszne :D Twój sernik na taki właśnie wygląda :D Babcia na pewno jest zadowolona, że ktoś taki jak Ty przejął pałeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł :) ciągle szukam takich dietetycznych przepisów, a tu proszę, widzę że u Ciebie sporo ich znajdę:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń