niedziela, 2 marca 2014

93. Makaron z dyniowym sosem i kurczakiem ♡


W powietrzu wiosna wisi, a w zamrażalniku wciąż jesienne zapasy dyni. Coby trochę sobie przypomnieć listopad, wyciągam ją zza tysięcy kilogramów mięsa, pierogów i farszu grzybowego. Po takiej przerwie smakuje jeszcze lepiej. I choć marzec dopiero się zaczął, ja powoli chcę już poczuć październik. Z ,, Jesienną deprechą'' w słuchawkach wyciągam patelnię.

♡ Makaron z sosem dyniowym i kurczakiem ♡


składniki:
♡ makaron pełnoziarnisty penne
♡ ok. 400 g dyni
♡ podwójna pierś z kurczaka
♡ 2 cebule
♡ ok. szklanka bulionu
♡ czosnek, pieprz, sól
♡ łyżka śmietany do sosów
♡ łycha ricotty
♡ olej dyniowy
♡ pestki dyni do podania

Makaron ugotowałam al dente. Kurczaka umyłam, pokroiłam na kawałki, doprawiłam solą i pieprzem. Podsmażyłam na oleju dyniowym, odsączyłam na ręczniku papierowym. Nie myjąc patelni wrzuciłam na nią pokrojoną w kostkę cebulę. Gdy się zarumieniła, dodałam posiekaną dynię ( uprzednio upieczoną, zamrożoną i odmrożoną ). Podlałam bulionem, dusiłam, aż całkowicie dynia się rozpadła. Wtedy doprawiłam całość solą, pieprzem, czosnkiem. Wmieszałam śmietanę i ricottę, dodałam kurczaka. Na talerzu ułożyłam makaron, polałam sosem dyniowym. Podałam z podprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.


1 komentarz: