czwartek, 27 lutego 2014

87. Makaron z ryżem ♡

Tak, tak, to nie błąd. Dziś podzielę się z Wami przepisem na makaron z ryżem, tradycyjne arabskie danie, o którym sama dowiedziałam się przez przypadek. Nie miałam dokładnego przepisu, postawiłam więc na swoje wyczucie smaku i intuicję. I wiecie co? Wyszło przepyszne! :)

♡ Makaron z ryżem ♡

 

składniki:
♡ pół paczki makaronu ( u mnie Gosia )
♡ torebka ryżu Basmati
♡ olej ( u mnie orzechowy )
♡ mieszanka chińskich warzyw na patelnie
♡ pierś z kurczaka
♡ kilka łyżek mleczka kokosowego
♡ przyprawy wedle uznania
♡ 2 łyżki sosu sojowego
♡ kostka słodko-kwaśna

Kurczaka umyłam, pokroiłam na kawałki i zamarynowałam w soli i pieprzu. W ciepłej wodzie rozrobiłam kostkę rosołową. Kurczaka podsmażyłam lekko, odsączyłam na papierowym ręczniku. Na patelni rozgrzałam olej. Wrzuciłam na niego pokruszony makaron i podsmażyłam. Gdy zbrązowiał dodałam ryż, a po chwili bulion. Od tamtej pory stopniowo dolewałam wody z kostką, aż ryż i makaron zrobiły się miękkie. Wtedy dodałam warzywa, poczekałam aż się rozmrożą. Doprawiłam curry, sosem sojowym, solą, pieprzem, odrobiną cukru. Dodałam usmażonego kurczaka i mleczko kokosowe. Podałam z sosem curry i słodko kwaśnym.




Choć danie może brzmieć jak ,, bułka z chlebem '', to nie dajcie się zwieść. Wbrew pozorom to pyszne, sycące i banalne danie smakuje cudownie. Ryż idealnie zgrał się z makaronem, a dzięki azjatyckim dodatkom danie stało się prawdziwym samolotem, który zabrał mnie w piękny świat Orientu :)


 

3 komentarze:

  1. Naprawde ciekawe polaczenie ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie wygląda i pewnie równie interesująco smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy bym nie wpadała na takie połączenie, ale jestem go bardzo ciekawa :D A ogólnie danie wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń