piątek, 14 lutego 2014

84. Kokosowy makaron ♡

♡ Makaron po azjatycku ♡


składniki:
♡  podwójna pierś z kurczaka
♡ garść mrożonych kalmarów 
♡ makaron ( u mnie zielony + ryżowy )
♡ 1/3 puszki mleka kokosowego light
♡ 2 marchewki
♡ garść grzybów mun i shitake
♡ sól, pieprz, przyprawa jamaican chicen
♡ kiełki soi
♡ cebula dymka
♡ łyżeczka mąki
♡ olej arachidowy

Kurczaka myjemy, kroimy na kawałki. Marynujemy wraz z kalmarami w przyprawach. Przygotowujemy makarony zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Grzyby zalewamy wrzątkiem i odstawiamy. Marchewkę siekamy. Na oleju arachidowym podsmażamy kurczaka, dodajemy kalmary i marchewkę. Mieszamy chwilę. Dodajemy makarony, mleczko kokosowe. W odrobinie wody rozrabiamy mąkę, wlewamy na patelnię i dokładnie mieszamy. Ewentualnie doprawiamy. Podajemy z kiełkami soi i posiekaną dymką. 

Niedawno wróciłam z Wiednia- jak co roku spędzałam tam zimowe ferie. Udało mi się trafić na azjatycki tydzień w jednym z supermarketów, dlatego mogłam kupić ciekawe rzeczy, które pomogły mi stworzyć dzisiejsze danie. Mleczko kokosowe light, kiełki soi, grzyby, makarony... A także cudowne oleje: arachidowy, sezamowy, orzechowy- wszystko to pozwala mi jeszcze bardziej rozwijać swoje pasje. Oby jak najwięcej tak owocnych podróży!: )

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe smaki i fajny pomysł z połączeniem dwóch rodzai makaronów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Azjatyckie dania od zawsze należały do moich ulubionych. Takim makaronem na pewno bym nie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :) Uwielbiam azjatyckie dania, do tego kokosowe... mmm... ;D

    OdpowiedzUsuń