czwartek, 19 grudnia 2013

68. Grillowana polenta na sałatce, czyli włosko-grecka podróż ♥

Choć polenta to włoskie danie,

ja nie bałam się połączyć się jej z typowo grecką sałatką. Bo chyba o to chodzi w gotowaniu- o podejmowanie ryzyka, o wykraczanie poza standardy. Nie trzymajmy się utartych szlaków i w kulinarnych podróżach łączmy to, czego na ogół się nie łączy; po prostu- bawmy się smakiem! :)

Grillowana polenta

na greckiej sałatce


składniki

na polentę
  • 250 g kaszy kukurydzianej
  • litr bulionu
  • przyprawy ( sól, pieprz, oregano, bazylia )
 
na sałatkę
  • garść świeżego szpinaku
  • garść sałaty lodowej
  • kilka czarnych oliwek
  • odrobina sera feta
  • kawałek łososia wędzonego
  • 2 łyżki oliwy
  • ząbek czosnku
  • kilka plastrów świeżego ogórka
Zaczynamy od polenty: Litr bulionu doprowadzamy do wrzenia. Wsypujemy kaszę, cały czas mieszając. Gotujemy 4-5 minut, aż kasza stanie się bardzo gęsta, wręcz będzie odchodziła od ścianek garnka. Doprawiamy i przelewamy do wyłożonej papierem do pieczenia blachy/ pojemnika i odstawiamy do ostygnięcia na około godzinę:

 Oliwę mieszamy z ząbkiem czosnku. Sałatę i szpinak myjemy, polewamy je oliwą i mieszamy. Układamy na talerzach. Następnie kładziemy pokrojonego ogórka, oliwki, ser feta i łososia.
Grilla lub patelnię podgrzewamy i smarujemy odrobiną oliwy. Zimną kaszę przekładamy na deskę do krojenia i porcjujemy na nieduże prostokąty; każdy z nich podsmażamy. Kładziemy na ręczniku papierowym by pozbyć się tłuszczu i podajemy na sałacie.



Miałam co do polenty mieszane uczucia, ale teraz wiem, że stanie się jednym z moich ulubionych dań. Na dowód mam krótką rozmowę z mamą, kiedy po zjedzeniu obiadu niechcący usnęłam zdjęcia z telefonu...
- Mamo, usunęłam zdjęcia!
- Jakie zdjęcia? Polenty?
-Tak :(
- No nic... Trzeba będzie po prostu kiedyś znów ją zrobić! : )

Na szczęście zdjęcia odnalazłam w ,, strumieniu zdjęć '' ;) Co nie zmienia faktu, że do tego dania z pewnością wrócę.

ask me!
śniadaniowiec

1 komentarz:

  1. uwielbiam polentę! a w Twojej wersji bardzo mi się poodoba ;)

    OdpowiedzUsuń