poniedziałek, 16 grudnia 2013

67. Pełnoziarniste krokiety w odchudzonej wersji ♥

Jeśli widząc słowo ,, krokiety '' od razu macie przed oczami grubego naleśniora w panierce, napchanego do granic możliwości tłustym farszem, to naprawdę Wam współczuję. Jednak do nie dawna sama tak wyobrażałam sobie to danie. Jednak jako że kocham naleśniki i wszystkie dania z nimi związane, postanowiłam przyrządzić krokiety w nieco odchudzonej wersji :)

Pełnoziarniste dietetyczne krokiety


składniki na ciasto
  •  5 łyżek mąki pełnoziarnistej
  •  1/4 szklanki mleka
  • jajko
  • szczypta soli
  składniki na farsz
  • pierś z kurczaka
  • średnia cebula
  • łyżeczka masła
  • pół łyżki majonezu light
  • pół łyżki sosu chilli
  • pieprz, sól
Składniki na naleśniki miksujemy. Smażymy na rozgrzanej patelni, na małym ogniu, z obu stron; mi wyszły 4 duże i jeden mały naleśnik.
Pierś gotujemy, po czym przepuszczamy przez maszynkę do mielenia mięsa. Na patelni rozgrzewamy masło, podsmażamy na nim pokrojoną w kostkę cebulę. Dodajemy cebulę do mięsa i ponownie mielimy. Dodajemy majonez, sos i doprawiamy. Nakładamy farsz do naleśników.
Podajemy polane jogurtem naturalnym, z kiełkami lucerny.

 Naleśniki w każdej postaci

ask me?
Śniadanie!

1 komentarz:

  1. Dla mnie krokiet to naleśnik w panierce ;D Twoja wersja na pewno posmakowała by mojej mamie ;D

    OdpowiedzUsuń