środa, 27 listopada 2013

57. Włoska sałatka z coffe heaven ♥

Tę sałatkę po raz pierwszy jadłam w kawiarni coffe heaven. I od razu niesamowicie mi posmakowała! Było to jednak bardzo dawno temu, kiedy jeszcze moją pasją nie było gotowanie i po zjedzeniu jej, po prostu o niej zapomniałam. Aż do dzisiaj. Szykując sobie jedzenie do szkoły po prostu nagle sobie o niej przypomniałam i postanowiłam ją odtworzyć, nieco ją modyfikując. Dziś potrzebuję jakiegoś pożywnego lunchboxa, bo do domu wrócę po 19. Czeka mnie dziś ważny konkurs literacki, potem dyskoteka... To będzie dłuugi dzień :)

Sałatka łososiowa

inspirowana włoską sałatką z coffe heaven

 składniki
  • 200 g makaronu ( u mnie razowo-żytnie penne i kolorowe świderki )
  • 12 czarnych oliwek
  • opakowanie wędzonego łososia sałatkowego
  • 2-3 garstki pestek słonecznika
  • 5 łyżek oliwi
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • pęczek koperku
  • ząbek czosnku
1) Makaron gotujemy al dente

2) Łososia wrzucamy na suchą patelnię i podsmażamy

 3) Oliwę, czosnek, sok z cytryny i koperek mieszamy 
 



 

4) Kroimy oliwki, łączymy wszystkie składniki. Na patelni podprażamy pestki słonecznika i dodajemy je do sałatki





 Sałatka jest dobra zarówna na ciepło, jak i zimno. Można ją spokojne zabrać do szkoły lub pracy. Jest idealnym, lekkim lunchem :)


 Śniadania do pracy/szkoły


2 komentarze:

  1. Ależ smakowita, super połączenie smakowe. Ja jestem na tak, bardzo mi się podoba
    Dziękuje za fajny wpis w akcji śniadaniowej

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie przyprawzyciekolorami.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń