poniedziałek, 4 listopada 2013

43. Koktajl banan-kaki ♥

  Koktajle cieszą się na blogu dość dużą popularnością,

dlatego postanowiłam podzielić się z Wami moją kolejną koktajlową wariacją. Tym razem dominującym smakiem jest owoc kaki, który szczerze uwielbiam i uważam za jeden z moich ulubionych. Taki koktajl to masa witamin, energii i przede wszystkim radości- no bo komu humor nie poprawia się, gdy wypiję szklankę przepysznej owocowej mieszanki? :)

Koktajl kaki-banan


składniki na 3 duże szklanki
  •  1,5 kaki
  • 1 średni banan
  • ćwiartka brzoskwini
  • kilka łyżek syropu z brzoskwiń w puszce
  • pół jogurtu naturalnego
  • 1/3 szklanki wody
  • odrobina soku z limonki
Z kaki usuwamy szypułkę i kroimy na mniejsze części. Banana obieramy i łamiemy go na 2-3 kawałki. Wrzucamy owoce do blendera, dodajemy brzoskwinię i miksujemy parę sekund. Dolewamy jogurt, wodę, syrop i ponownie włączamy blender. Gdy wszystkie składniki się połączą, oceniamy, czy koktajl nie jest za rzadki lub za gęsty- w razie potrzeby dodajemy nieco wody lub owoców. Na koniec dodajemy kilka kropel soku z limonki, nada całości fajny posmak.
Koktajlu nie trzeba słodzić, gdyż banan jest naprawdę słodkim owocem : )

Ja koktajle piję głównie w ramach deseru, kilka godzin po obiedzie. Z powodzeniem można go pić też na drugie śniadanie. Jeśli natomiast taki koktajl będzie dla Was pierwszym śniadaniem, to dorzućcie do niego garść muesli lub schrupcie wafla ryżowego czy chlebek Wasa : )




5 komentarzy:

  1. Wstyd się przyznać, ale nie wiem nawet jak kaki smakuje ;-) Muszę w końcu kupić ten zachwalany ostatnio przez wszystkich owoc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie jest dość słodkie, jednak nie tak mdłe jak banan. Przypomina trochę mango ; )

      Usuń
  2. Ja tam o takim owocu nic nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kaki b. lubię...ale wiem, że nie dla każdego... Wypiłabym taki koktjal :)

    OdpowiedzUsuń