wtorek, 29 października 2013

38. Zupa z cukinii ♥

Jesienne przeziębienie dopadło i mnie

Katar, suchy kaszel, zatkane ucho i bolące gardło nasilają się z dnia na dzień. Najchętniej zaszyłabym się pod kołdrą z kubkiem herbaty z sokiem malinowym, ale nie chcę opuszczać szkoły. Zwłaszcza, że chodzimy tylko do czwartku. Poza tym, jest teraz dużo sprawdzianów i nowych tematów i nie chcę sobie robić zaległości. Wypocznę w weekend :)
Może to z powodu przeziębienia, ale mam ochotę tylko na ciepłe posiłki i napoje. Ciepłe śniadanie, ciepły obiad, ciepła kolacja... Szkoda, że moja kanapka w szkole nie jest gorąca, hehe. Śniadanie na ciepło to pikuś, obiad tym bardziej. Jednak kolacja powinna być lekka- jak połączyć to z ciepełkiem? Odpowiedź brzmi: zupa! A najlepiej zupa-krem : )

Rozgrzewająca zupa-krem z cukinii z prażonymi pestkami dynii


składniki
  • średnia cukinia ( ok. 300 g)
  • duża cebula
  • duży ząbek czosnku
  • ok. 3/4 l bulionu
Cebulę kroimy w kostkę i szklimy na patelni na złoto-brązowo. Cukinię obieramy i kroimy, wrzucamy do garnka. Dodajemy czosnek i cebulę, zalewamy bulionem i gotujemy, aż cukinia zmięknie ( u mnie około 15 minut ). Blendujemy i przelewamy do miseczek, na suchej patelni prażymy pestki dyni i dekorujemy nimi zupę ♥

Idealnie rozgrzewa, a jednocześnie jest lekka i nieprzytłaczająca. Delikatny smak cukinii kontrastuje z wyczuwalnym aromatem czosnku.  Pychota ♥

kisses, swagberry

1 komentarz:

  1. Od dawna miałam ochotę na coś cukiniowego i dziś chyba skuszę się na ten krem, bo wygląda bardzo obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń