poniedziałek, 28 października 2013

37. Dyniowe kopytka ♥

Na stole leżały dwa ziemniaki.

Zostały z weekendu. I już powoli zaczynałam obawiać się, że niedługo dostaną nóżek i wyjdą mi z kuchni. Rozkroiłam je i okazały się dobre, choć ich czas przydatności powoli zmierzał ku końcowi. Długo się nie zastanawiałam, w mojej głowie szybko pojawił się migający baner, krzyczący: KOPYTKA! A że w lodówce stała jeszcze resztka otwartego puree z dyni, postanowiłam zaryzykować i kilka solidnych łyżek dodałam do ziemniaków. Do tego odrobina kurkumy, aby ich kolor był jeszcze bardziej żółciutki, no i standardowa już szczypta soli. Wyszły pyszne, delikatne, słodziutkie- idealny, lekki, jesienny obiad ♥ Inspiracja

Kopytka dyniowe

składniki na ok.35 kopytek

  • 2 ziemniaki ( razem ok.170 g)
  • kilka solidnych łyżek puree z dyni
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli
  • szczypta kurkumy
Ugotowane ziemniaki obieramy i mielimy. Dodajemy do nich puree, mąkę i przyprawy, zagniatamy ciasto. Przekładamy je na stolnicę obsypaną mąką i formujemy podłużne wałki, które kroimy na ukos. Gotujemy w osolonym wrzątku do czasu wypłynięcia ♥♥♥


kopytka dyniowe z serem ricotta i prażonymi ziarnami słonecznika



 Prawda, że śliczne? :)

kisses, swagberry ♥


1 komentarz: