poniedziałek, 21 października 2013

30. Pełnoziarniste ruskie pierogi ♥

Jeszcze nigdy nie jadłam ruskich pierogów!

To ociera się wręcz o hańbę, biorąc pod uwagę, że jestem totalnym pierogożercą. Uwielbiam je pod każdą postacią- na słodko, na słono, z mięsem, z truskawkami, z grzybami, z truskawkami, z serem, ze szpinakiem... Ale aż do wczoraj obcy był mi smak ruskich, czym wielokrotnie dziwiłam znajomych. Trafiłam jednak na świetny przepis i postanowiłam spróbować je zrobić. Nie wiem, czy wyszły mi dobrze, bo nie mam porównania. Smakowały jednak obłędnie! Szczerze mówiąc miałam co do nich lekkie obawy, spodziewałam się ciężkiego, zapychającego dania, ale okazały się naprawdę leciutkie i delikatne. I choć nie udało im się przebić pierogów ze słodką kapustą mojej prababci, to uważam je za naprawdę przepyszne i jeszcze nie raz zagoszczą w mojej kuchni.


Składniki

na ciasto:
♥ 200 g mąki pełnoziarnistej
♥ 100 ml gorącej wody
♥ szczypta soli ( lub oregano, bazylii... smakiem ciasta można się dowolnie bawić )
 na farsz:
kostka twarogu chudego
♥ nieco ponad 200 g ugotowanych ziemniaków
♥ 2,5 cebuli
♥ 2-3 plasterki chudej wędliny

Ziemniaki gotujemy. Cebulę podduszamy na patelni, dodajemy pokrojoną w kawałki wędlinę. Ziemniaki przepuszczamy wraz z twarogiem, cebulą i wędliną przez maszynkę, doprawiamy. Mąkę wysypujemy na stolnicy, podlewamy gorącą wodą i solimy. Zagniatamy ciasto, rozwałkowujemy je cieniutko i wykrawamy kółka. Napełniamy je farszem i zalepiamy. Wrzucamy na wrzącą, osoloną wodę i gotujemy, aż wypłyną i będą miękkie. Podajemy z ulubionymi dodatkami- ja z jogurtem i czosnkiem, dzisiaj natomiast z uduszoną cebulką. A z czym Wy je połączycie- to już zależy od Waszej wyobraźni ; )



Czas na pierogi!

kisses, swagberry 
instagram 

ask me! 

1 komentarz:

  1. Hej, jeśli chodzi o to jak zrobiłam tę zakładkę z przepisami - po prostu zrobiłam nową stronę i dodawałam na niej kolejne linki do danych potraw. Czasochłonne, ale opłaca się :)

    OdpowiedzUsuń