wtorek, 8 października 2013

17. Domowa granola jabłkowo-cynamonowa ♥

Uwielbiam wszelkiego rodzaju musli i płatki

Począwszy od bardzo zdrowych płatków owsianych, poprzez pyszne musli, na czekoladowych Cookie crisp kończąc. Jem je bardzo często, a co za tym idzie- bardzo szybko się kończą :) A ja, jako, że lubię eksperymentować ( a moja ulubiona granola Sante jest tylko w galerii, do której nie mam zupełnie czasu jechać : ( ), często kupuję coraz to nowsze płatki. Najczęściej zdarza się jednak, że wybrane przeze mnie musli jest po prostu paskudne, i męczę się z nim, żeby tylko wybrać nowe. Więc gdy tylko skończyłam crunchy ( pomyliłam je przypadkowo z granolą, wyglądały podobnie, ale okazały się... cóż, nie w moim guście), trzeba było iść po kolejne. Może chęć posiadania musli idealnych, a może lenistwo ( nikomu przeziębionemu nie widzi się chodzenie do sklepu w poszukiwaniu płatków, a zwłaszcza w sobotę! ) popchnęło mnie do tego, aby tym razem zrobić własną chrupankę.
I wiecie co? Nie żałuję. Wyszła przepyszna, o smaku, którego raczej nie znajdziecie na półkach w sklepie- jabłkowo cynamonowym. Następnym razem popuszczę jeszcze bardziej wodze fantazji, ale tym razem zależało mi na musli o jesiennym, cynamonowym aromacie. Wbrew pozorom robi się je bardzo szybko i bardzo prosto. A oto przepis :

Składniki:
2 szklanki wybranych płatków i otrąb ( u mnie były to owsiane górskie i błyskawiczne, żytnie, otręby pszenne... w proporcjach ,, wszystko na hura i zobaczymy co z tego wyjdzie'' :d )
2-3 łyżki miodu ( ja dałam 1,5 łyżki akacjowo-rzepakowego i 0,75 łyżki wrzosowego )
cynamon, gałka muszkatołowa
duże jabłko
♥ bakalie ( ja dałam garstkę żurawiny)
♥ opcjonalnie: orzechy, mus jabłkowy

Robimy!
Jabłko obieramy, wydrążamy gniazdo nasienne.  Kroimy, wrzucamy do rondelka i czekamy, aż się rozpadną. Potem dodajemy trochę musu, cynamon i gałkę oraz miód. W misce mieszamy płatki i otręby, dodajemy masę jabłkową i bakalie. Wykładamy na blasze i pieczemy ok 35 minut w 170 stopniach. Pilnujcie ich, aby osiągnąć idealny stopień upieczenia. Studzimy w piekarniku.


Granola jest pyszna! Nie wyobrażam sobie śniadania bez niej. Idealny dodatek do owsianek czy kaszek, jogurtów lub po prostu mleka : )

 cynamonowa owsianka podana z granolą
 czekoladowa manna z granolą i bananem

To tylko przykłady. Możecie jeść ją w każdej postaci, nawet zapiec pod nią owoce. Puśćcie wodze wyobraźni!

ask me!
instagram ♥ 

3 komentarze:

  1. AAA! Na gotowaniu się nie znam aż tak, umiejętności moje są koszmarne, ale spróbuję to zrobić! Uwielbiam wszelkiego rodzaju granole, więc z najmilszą chęcią wypróbuję ten przepis, choćbym miała podpalić całą kuchnię. <3 Znajdę tylko czas i robię! //Luncia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia <3 Może kiedyś wyślę ci paczkę z granolą...? Jak uzbieram pieniądze, bo przepuściłam już wszystkie. Jak to jest, że one się tak szybko kończą...? ;D A w planach granola bananowo-czekoladowa :33

      Usuń
  2. Łał, to granolę się piecze? ;) chyba wypróbuję ten przepis, wygląda fantastycznie a też jestem "płatkożercą" ;)

    OdpowiedzUsuń