wtorek, 3 września 2013

Cook with me: Superłatwe ciasto jogurtowe! ♥

Ciasto jogurtowe

to chyba jedno z najłatwiejszych ciast, jakie kiedykolwiek zrobiłam. Piekłam je w sierpniu z okazji imienin moich mamy i z czystym sumieniem mogę je Wam polecić- jest naprawdę przepyszne! O dziwo nawet ja skusiłam się na kawałek, mimo, że jestem wrogiem ciast i po prostu ich nie lubię : ) Ale ten wypiek idealnie trafił w moje gusta. Smakiem przypomina nieco babeczki z doctora Oetkera, ale jest nieco bardziej wilgotne i nie czuć w nim tej nuty sztuczności, którą napakowane są wszelkie gotowe wypieki : ) Jeśli nie macie pomysłu, co upiec, a Wasz czas i zasób składników jest ograniczony, postawcie na to ciasto! Gwarantuję, że się nie zawiedziecie. Jeśli chcecie, możecie wrzucić do niego owoce, kawałki czekolady, a z wierzchu polać jakąś polewą. Wtedy nie tylko podbije Wasze podniebienia, ale i będzie cieszyło oko- a jak wiadomo, prezentacja potrawy jest równie ważna jak smak jej smak! : )

Ciasto jogurtowe

Składniki: 
  • jogurt naturalny 150 g
  • olej 150 ml (0,6 szklanki)
  • mąka 200 g (ok.2 szklanki)
  • cukier 100 g
  • 4 jaja
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
Do naczynia wsypujemy mąkę, cukier, szczyptę soli i proszek do pieczenia. Dodajemy jaja, olej, jogurt i miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Ciasto wylewamy do wysmarowanej Kasią formy ( najlepiej tej do keksa, wybierzcie jednak długą, bo ciasto lubi wyrosnąć. Ja wybrałam zbyt małą foremkę i na środku ciasta pojawiła się duuża ,,góra'' ; ) ) i pieczemy ok.40 min w 180 stopniach. Po tym czasie sprawdzamy wykałaczką ciasto, jeśli wbita w wypiek jest sucha, Jogurtowiec jest gotowy : )


Uwielbiam piec ciasta. W przyszłości chciałabym założyć cukiernię. Nienawidzę jednak ich jeść, nie są po prostu dla mnie. Jeśli jednak skuszę się na kawałek, to ciasto musi naprawdę coś w sobie mieć. I ten Jogurtowiec właśni ,,to coś'' w sobie ma : ) Smacznego! ♥


Kisses, swagberry ♥

1 komentarz:

  1. Wygląda na pyszne i puszyste :) Pokroiłabym na "kromki" i zjadła z kwaśnymi powidłami :3

    OdpowiedzUsuń