poniedziałek, 30 września 2013

Cook with me: Makaron pełnoziarnsty z sosem kurkowym ♥

Czujecie tę cudowną, jesienną aurę?

Bo ja tak. Dawno nie było takiej jesieni- pełnej słońca i kolorów, choć mroźnej. Czyli mojej ulubionej. Poranki są chłodne, mgliste, a wokoło unosi się wyjątkowy jak dla mnie zapach palonych liści. Jest tak idealnie, że niemal bajkowo. 
Tak nastrojowa jesień odbija się także w mojej kuchni. Do mojej porannej kawy dosypuję cynamonu, do owsianki dodaję jabłka... I z wielką chęcią jem grzyby! A lubię je bardzo i w każdej postaci- sosu, zupy, czy nawet na surowo ( ale tylko pieczarki ). Dziś pokażę wam przepis w którym użyłam moich ulubionych grzybów- kurek. Jest lekki, kremowy i delikatny, a jednocześnie pozostawia w ustach niezwykły smak, który ciężko zapomnieć...

Makaron razowy z sosem kurkowym i kurczakiem

  Składniki:
  • kurki świeże lub mrożone- ok.150 gram
  • pierś z kurczaka
  • pęczek szczypiorku
  • jogurt naturalny lub/i śmietana do zup i sosów
  • łyżeczka mąki
  • woda
  • przyprawy wg uznania
  • makaron Lubella
♥ Makaron gotujemy al dente
♥ kurki myjemy, zalewamy wodą i gotujemy, aż zmiękną
♥ pierś z kurczaka doprawiamy solą i pieprzem, kroimy w większą kostkę i obsmażamy na odrobinie oliwy
♥gdy kurki zmiękną wraz z wodą wlewamy na patelnię z kurczakiem, jeśli wody jest mało dolewamy, zależnie od tego, ile sosu chcemy uzyskać
♥ na patelnię dodajemy łyżeczkę mąki i łyżkę jogurtu naturalnego ( ja użyłam 0 % ) i gotujemy na małym ogniu
♥ gdy sos będzie już gotowy dodajemy posiekany szczypiorek
♥ ciepły makaron polewamy sosem i wcinamy : )
kisses, swagberry ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz