poniedziałek, 9 września 2013

Cook with me: Kurczak w sosie słodko-kwaśnym ♥

Kochani ♥

Na początku chciałam powiedzieć, a raczej napisać, że bardzo się cieszę, iż odwiedzacie mojego bloga. To strasznie miłe uczucie, widząc wzrastającą liczbę wyświetleń. Daje mi to ogromną motywację i siłę, to niesamowite uczucie wiedzieć, że kogoś obchodzi to, czym się z nim dzielisz... Mogę wam tylko powiedzieć: dziękuję ♥

Dziś przychodzę do Was z przepisem na kurczaka w sosie słodko-kwaśnym, który to obiecałam koledze ( Filip, pozdrawiam! ( : ). To danie często pojawia się w moim domu, ponieważ niezwykle lubię zagraniczną kuchnię. Poza tym niesamowicie szybko i łatwo się je robi, a to chyba najważniejsze, jeśli tak jak ja dopiero zaczynacie swoją przygodę z gotowaniem : )

Składniki:
  • pierś z kurczaka( ja miałam tą podwójną, kupioną w Biedronce)
  • ananas w puszcze 
  • mieszanka chińska 400-450 g ( również polecam tą z Biedronki )
  • mała cebulka
  • pół słoiczka przecieru pomidorowego
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka octu balsamicznego
  • łyżka miodu
  • łyżeczka mąki
  • przyprawy ( pieprz, sól, curry, wedle uznania : )  
Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w kostkę, doprawiamy solą, pieprzem i curry, wstawiamy do lodówki na ok.30 minut. Rozgrzewamy patelnię i na odrobinie oliwy szklimy cebulkę, dodajemy kurczaka i sprasowany czosnek. Gdy mięso będzie usmażone wrzucamy na patelnię mieszankę chińską. Gdy warzywa będą się rozmrażały robimy sos- pół puszki soku z ananasa mieszamy z przecierem, miodem, octem i mąką po czym wlewamy go na patelnię ( oczywiście, jeśli warzywa będą już miękkie a mięso nie będzie surowe!), dorzucamy 4-5 plastrów ananasa, pokrojonych w kostkę. Mieszamy chwilę i podajemy, ja najbardziej lubię w wersji z brązowym ryżem. Smacznego : )

PRZEPIS NIE JEST MÓJ, znalazłam go jakiś czas temu na necie i trochę zmodyfikowałam, niestety nie pamiętam już, skąd go brałam : ) 

Kisses, Swagberry

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz