poniedziałek, 16 września 2013

Cook with me: kruche ciasto ze śliwkami ♥ + bonus dla Luny!

Niedziela w moim domu

to naprawdę magiczny dzień. Cichy, spokojny... Już od wczesnego poranka w mieszkaniu unoszą się piękne zapachy- a to babcia piecze chleb, a to mama smaży jajecznicę na pomidorach... Albo ciasto dochodzi już w piekarniku. Jako dziecko tylko obserwowałam tylko tą kuchenną krzątaninę, jednak odkąd dojrzało we mnie zamiłowanie do gotowania, sama zaczęłam brać udział w niedzielnym kucharzeniu : ) Dziś pokażę Wam, jakim ciastem wczoraj pachniał mój dom! ♥ ( Przepraszam, że nie napisałam tej notki wczoraj, ale mam problemy z komputerem ) : )
Nasza działkowa śliwa w tym roku wyjątkowo hojnie nas obdarowała. Zrobiłam już niezliczoną ilość powideł, a owoców w lodówce wciąż pełno! Piłka więc była krótka- pieczemy ciasto. Moją specjalnością jest kruche, z owocami, pianką i słodką, maślaną kruszonką. Takie ciasto leży tylko jeden dzień- następnego można szukać już tylko okruszków : )



Składniki: 

Na ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • kostka Kasi
  • 4 jajka
  • pół szklanki cukru
  • łyżeczka cukru wanilinowego
  • łyżka budyniu śmietankowego
  • 2-3 łyżki śmietany
  • pół proszku do pieczenia
Na kruszonkę:
  • 8 łyżek mąki
  • 5 łyżek miękkiego masła
  • 5 łyżek cukru-pudru
Owoce:
Ja dałam śliwki, nie wiem ile ich dokładnie było, tak na oko- wrzuciłam do pełna na patelnię z cukrem. Jeśli nie macie śliwek możecie dać dowolne owoce, np. mus z jabłek czy jagody : )
 
Przygotowanie:
 Żółtka ucieramy z cukrem. Na stolnicę wysypujemy mąkę,  proszek, prawie całą Kasię, śmietanę i żółtka. Zagniatamy ciasto. Białka ubijamy z cukrem wanilinowym i budyniem na sztywną pianę. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy resztką Kasi. Wykładamy rozwałkowane ciasto, owoce, smarujemy pianą z białek.
Na blacie wysypujemy składniki na kruszonkę. Łączymy je podrzucając nieco, tak, aby mąka i cukier pokryły grudki masła. Posypujemy kruszonką pianę z białek.
Ciasto pieczemy ok.40 min w 170 stopniach : )
 
 
Obiecałam też mały bonusik dla Lunci, mojej najukochańszej przyjaciółki ♥ Nada się też dla innych, których umiejętności w kuchni kończą się i zaczynają na ugotowaniu wody na herbatę są niezbyt wielkie XD To naprawdę jedna z najbanalniejszych rzeczy, ale rzadko teraz słyszę, aby ktoś to jadał. A dziwne, bo jest łatwe, pyszne i zdrowe! 
Mówię tu o pysznym twarożku ze szczypiorkiem : ) 
Luna, następnym razem, gdy najdzie cię ochota na jajecznicę, może lepiej zjedz sobie twarożek z chlebkiem? Na pewno będzie lepszy od jajecznicy z sadzonych jaj ♥♥♥
Chudy twaróg zmieszaj ze szczypiorkiem, odrobiną soli i łyżką jogurtu naturalnego. Jak się spotkamy, upiekę mój chleb. Zobaczysz, że twaróg na takim chlebku z banalnego gówienka zamienia się w pyszne, kojarzące się z domem śniadanie ♥

kisses, swagberry ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz