piątek, 13 czerwca 2014

102. Zdrowa, szybka i pyszna pizza! ♡

Pizze są pyszne! A zwłaszcza te domowe. Mają jednak swoje wady- długo się je robi, a drożdżowe ciasto z ciężkim sosem wcale do zdrowych rzeczy nie należy. Dlatego postanowiłam stworzyć coś szybkiego, co można jeść bez poczucia winy- pizzę z marchewki!

♡ Pizza z marchewki ♡

 z sosem słodko-kwaśnym, szpinakiem, kurczakiem, mozzarellą i ziarnem słonecznika


składniki:
♡ 4 marchewki
♡ jajko
♡ 2-3 łyżki mąki pełnoziarnistej
♡ sól i pieprz
♡ 2-3 łyżki musztary
♡ łyżka miodu
♡ 2 łyżki serka wiejskiego
♡ łyżeczka soku z cytryny
♡ ząbek czosnku
♡ garść szpianku
♡ pierś z kurczaka
♡ pół mozzarelli
♡   garstka ziaren słonecznika

Marchew starłam na grubych oczkach, połączyłam z jajkiem, mąką, solą i pieprzem. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, przełożyłam na nią marchewkową masę i łyżką rozprowadziłam w kształt prostokąta. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 ' na 10 minut, aż całość lekko się przyrumieniła. W tym czasie przygotowałam resztę składników. Kurczaka doprawiłam i upiekłam na grillu elektrycznym, po czym pokroiłam na kawałki. Musztardę, miód, czosnek, sok z cytryny, serek wiejski, pieprz i sól połączyłam. Wyjęłam spód, posmarowałam sosem, ułożyłam szpinak, kurczaka i kawałki mozzarelli. Wstawiłam do piekarnika na 5 minut, aż ser się rozpuścił. Po upieczeniu posypałam uprażonymi na suchej patelni ziarnami słonecznika.


Moja ,, pizza'' jest zdrowsza od tradycyjnej. Smakuje niesamowicie, a w dodatku daje duże pole do popisu, gdyż przy zamianie kilku składników można z niej zrobić słodkie danie lub deser. Gorąco polecam na szybki obiad, sami widzicie, że czas przygotowania jest ultra-szybki. A ten zapach pieczonej marchwi... oh, zdecydowanie moja bajka!

instagram
         


 

7 komentarzy:

  1. O jeju *.* Na pewno spróbuję, masz moje słowo! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności przygotowywujesz.Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, pizza prezentuje się bardzo apetycznie! *.*
    A korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie! C:
    Wystarczy wysłać mi zdjęcie ulubionej letniej słodkości, a do wygrania jest fajny zestaw!
    Po więcej informacji zapraszam na bloga:
    http://tajnikismaku.blogspot.com/2014/07/konkurs-na-letnie-sodkosci-z.html
    Pozdrawiam. : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki cudowny pomysł, moja miłość do marchewek nie zna granic, dodaje przepis na listę do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo, zdecydowanie trzeba będzie wypróbować. Wygląda nieziemsko! :3

    Buziaki :*
    Viva la Ola - ZAPRASZAM DO OBSERWACJI

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo, zdecydowanie trzeba będzie wypróbować. Wygląda nieziemsko! :3

    Buziaki :*
    Viva la Ola - ZAPRASZAM DO OBSERWACJI

    OdpowiedzUsuń